ŠLJUNČANI SPEKTAKL PO SUHOM
Na izuzetno dobro pripremljenoj stazi nastupilo 90 posada iz sedam zemalja, a jubilarac izveden u neočekivano lijepim vremenskim uvjetima
Jubilarno deseto okupljanje zanesenjaka u brzine, na makadamu nadomak Svete Nedelje i Samobora, u kultnom oktanskom centru „Savršćak“, proteklo je u iznimnoj atmosferi vrhunskih vožnji čak 90 posada iz sedam europskih zemalja, pred gotovo desetak tisuća fanova. „Rally Show Santa Domenica“ tijekom proteklog desetljeća pratile su daleko teže vremenske prigode, hladno i vlažno vrijeme, staza prekrivena snijegom, kiša i blatnjava staza iz koje su mnogi izlazili kao ratnici u nekoj kišom oblivenoj pustinji. A da hrabre prati sreća dokaz je i ovogodišnje, jedno od dosad najboljih izdanja na realizaciji kojeg ponosni trebaju biti organizacijski tim Auto karting kluba Sveta Nedelja i tehnički realizator zagrebački Autoklub „Delta timing“.
DRUGA POBJEDA PETARA RANGE
Bilo kako bilo, na startu se pojavio vrhunski vozni park, imena, bez skromnosti, od svjetskog formata, da bi nakon četiri vožnje, dionicom izmjenjenog formata u odnosu na sve dosadašnje, drugu pobjedu u ovih deset godina (nakon 2017.) slavio mađarski tandem Peter Ranga i Viktor Ban u jednom od deset prvoplasiranih vrhunskih „R5“ automobila „Škoda Fabia R5“. Na tri su brzinca bili najbrži i na kraju vremenom 25:49,1 minuta, za 5,8 sekundi bili brži od četverostrukog pobjednika ovog natjecanja Austrijanca Beppa Harracha koji je u svjetskoj premijeri „Ford Fieste R5 MKII“ nastupio sa suvozačem Dominikom Jahnom. Do trećeg mjesta pobjedničkog postolja „generalke“, pomalo neočekivano, ali zasluženo sigli su otac i kćerka iz Mađarske Sandor Olle Sasa i Rebeka Olle (Škoda Fabia R5) čiji je zaostatak bio tek 6,1 sekunda za pobjednicima. Četvrtim se mjestom morao zadovoljiti jedan od favorita, svjetski prvak PWRC, ali i pobjednik trećeg brzinaca, Austrijanac Andreas Aigner kojem je kopilot bila svjetska prvakinja Ilka Minor, a u još jednoj Škoda Fabia R5 tek šest desetinki dijelilo ih je od postolja.
Među prvih deset, sve automobila „premijer lige“, devetim se mjestom može pohvaliti hrvatska posada Ivan Kodrić-Tomislav Pazman (Škoda Fabia R5), a do petog mjesta stigli su slovenski šampioni Rok Turk i Blanka Kacin (Hyundai i20 R5).
Spektakularne vožnje u jedinom WRC automobilu austrijske posade Gerald Rigler-Jürgen Heigl (Hyundai i20 WRC), usprkos dva treća i jednom drugom vremenu po brzincima, u zaključnom četvrtom, završili su „totalkom“, izlijetanjem koje je bilo spektakl za sebe, srećom bez posljedica po vozače.
LONČARIĆ PRVI PUT S KĆERKOM DOROM
Organizatori RSSD-a svake se godine pobrinu za niz posebnih nagrada, pa vrijedi izvojiti prvo pobjednike po raspisanim klasama (grupama): No-Limit Ranga-Ban (Mađarska), Pro Sport Norbert Bereczki-Tamas Geczy (Mađarska, Citroen C2 R2 Max), Sprint Mrak Nejc-Anja Čar (Slovenija, Suzuki Swift Gti) i Stepan Arpad-Fabian Lorant (Mađarska, Lada VFTS). U konkurenciji za „Co-driver ladies Trophy“ bilo je čak 26 suvozačica, a pobjedu je odnijela Mađarica Rebeka Olle. Najuspješniji veteran, s 50 i više navršenih godina, bio je Talijan Marco Carrera koji je sa suvozačem Davorom Belićem u „Škoda Fabia R5“ bio osmi ukupno. Mađarsku posadu Tamas Bacsa-Gergely Hanyk (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) ukupno 11. mjesto dovelo je i do pobjede za „Production Car Trophy“ u konkurenciji 20 posada, dok je među 13 mladih – juniora pobjedom slavio Austrijanac Lucas Dunner koji je u „Škoda Fabia R5“ završio na 22.poziciji ukupnog poretka. Mađari Arpad-Lorant osvojili su i „Lada Trophy“.
Hrvatski vetaran, nekadašnji državni prvak i jedan od začetnika „projekta“ Santa Domenica Nenad Lončarić u svojoj već kultnoj „Subaru Imprezi STI“ prvi je put nastupio sa kćerkom Dorom i do cilja su stigli kao 15. posada među 64 koje su uspješno okončale makadamske izazove završnog hrvatskog automobilističkog show-a.
Uz nagrade svih navedenih kategorija posebno je nagrađen najatraktivniji skok i najatraktivnija vožnja, a novouvedena nagrada za najbolje postignuto vrijeme dana brzinskog ispita „Savrščak Arena“ pod imenom „1.Memorijal Robert Vojvodić“ u znak sjećanja na nedavno preminulog jednog od začetnika ove manifestacije, pripalo je pobjedniku Peteru Rangi za najbolje vrijeme četvrtog brzinca 6:16,4 minute uz prosjek 82,54 km/sat.
Zastor na ovogodišnju domaću automobilističku sezonu, u bilo kojem obliku, spušten je na dostojanstven način. Osmijeh s lica ljudi koji već deset godina podnose nimalo lak organizacijski teret nije dugo, dugo silazio s njihovih usana. Zaslužili su čestitke, pohvale i tapšanje po ramenu – samo tako ustrajno dalje. „Braćo i sestre u narančastom“ – svaka vam čast !
(mik)
Snimci: arhiva organizatora