Utrka FIA CEZ na stazi „Canalli“ privukla rekordan broj 50 prijavljenih vozača iz osam zemalja
GAMBETIĆI – Međunarodna autocross utrka „4. Nagrada Gambetića 2022.“ U Gambetićima, na stazi „Canalli“, dugoj 727 metara, u šumom okruženom poligonu na području Općine Višnjan, u sjeverozapadnom dijelu istarskog poluotoka, mogla bi biti upisana kao utrka s najvećim brojem autokrosista.
Organizaciju ovog vikenda, 25. i 26.lipnja potpisuje skupina oktanskih entuzijasta okupljena u domicilnom AKORK „Skok racing 1993“ i bratskom Autoklubu „Poreč Autosport“, a zasigurno organizacijski najproduktivnijim hrvatskim sportskim klubovima u automobilističkom sportu. Idejni „mag“ svega što se na kotačima vrti, zaštitno lice oba kluba, neumorni Edi Milokanović u jednoj kraćoj pauzi brojnih telefonskih poziva ističe:
-Mi jednostavno nismo stali. Radili smo na stazi i njenom okolišu proteklih mjeseci danonoćno, jer želimo europsku cross kremu dočekati nikad spremniji, da nam se ponovo vrate, da budu oni koji će dovesti i druge, a težimo ka još većim utrkama. Ne krijemo želju da jednog dana budemo domaćini i europskog prvenstva, na zasigurno najboljoj hrvatskoj kros stazi – kazuje Edi, zvan i poznat jednostavno pod nadimkom „Skok“.
Očito je „priča“ o ovoj stazi proteklih godina, usprkos koroni, urodila plodom. Za sada je prijavljenih gotovo dvostruko više nego prije godinu dana, a vjeruje se da će se većina i odazvati.
Dvodnevna utrka upisana u Kalendar FIA Prvenstva CEZ Srednjeeuropske zone, ujedno bodovno natjecanje državnih prvenstava Hrvatske i Slovenije, ove godine i Austrije, okupit će 50 automobilista iz osam zemalja. Najbrojniji su Slovenci sa čak 27 vozača, dok je hrvatskih tek pet iz četiri kluba.
Naći će se tu i cross krema Italije, Slovačke, Austrije, Češke, Srbije i Mađarske. Vozila će biti razvrstana u šest klasa, među kojima posebnu pažnju, kada je autocross u pitanju, privlače jednosjedi „buggy“, specijalna i uvijek atraktivna vozila, kojih je u tri različite skupine polovica ukupnog broja.
Zbog velikog broja prijavljenih dijelom je izmijenjen program, pa će subotnja verifikacija i tehnički prijam početi već od 11 sati. Poslijepodne od 15,20 sati vozi se dvosatni slobodni trening, a od 17,20 sati prvi od dva službena treninga s mjerenjem vremena.
Nedjeljni program kreće već od 8 sati prvom, potom se nastavlja u 11 sati drugom, te u 14 sati trećom kvalifikacijskom vožnjom. Finalne vožnje su na rasporedu od 17 sati, dok se podjela priznanja najboljima očekuje oko 19 sati.
Svojevrstan oktanski spektakl u neizbježnoj prašini, na 30-tak stupnjeva Celzija, očekuje ljubitelje „ekstremnog“ automobilizma, a svi dobronamjernici zasigurno neće požaliti.
Miroslav KRPAN