Bez apsolutnog rekorda, ali zato u Kategoriji I turističkih automobila imamo novog rekordera buzetske staze Talijana Manuela Dondija u vremenu 2:24,811 minuta i prosjekom 124,324 km/sat
Protekli vikend bit će još jedan za pamćenje u višedesetljetnoj tradiciji najstarije, ali i najveće hrvatske automobilističke manifestacije na brdskim stazama. Buzetski dani kultna su utrka, stasala prvi puta 5. rujna 1982. godine i od tada u kontinuitetu se u ovom pitoresktnom istarskom gradiću okupljaju stotine najboljih europskih automobilista.

Buzet -hrvatska prijestolnica automobilizma (snimio M.Krpan)
Ovogodišnje izdanje „41. INA Buzetski dani 2022.“ obilježile su vremenske (ne)prilike, koje su nakon cjelodnevnog kišnog dana, iznimnom hladnoćom i vjetrom što je pratilo službene treninge, ipak u bodovnim vožnjama samu završnicu obasjanu suncem i idealnim prilikama za vrhunske vožnje još jednom svrstalo, uz vrhunski organizacijski tim Autokluba Buzet, u sam vrh europskih automobilističkih priredbi. I ove je godine upravo buzetskom utrkom okončano još jedno prvenstvo Starog kontinenta FIA European Hill Climb Championship, a trodnevna manifestacija oplemenjena je nastupom 198 vozača iz 15 zemalja, kojima se kao „predigra“ pridružilo još 25 promo vozača.

Raritetni fićeki u rukama Buzećana na startu (snimio M.Krpan)
Uobičajeni dekor buzetskog „praznika automobilizma“ su tisuće ljubitelja brzina kojih je bilo duž staze, a u svečanom protokolarnom dijelu otvaranja utrke prigodnim su se riječima vozačima, sportskim radnicima i gledateljima obratili Davorin Štetner, predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza, te buzetski gradonačelnik Damir Kajin koji je kao znak otvorenja utrke na simboličan i već tradicijski način startnu zastavicu Hrvatske uručio najdugovječnijem direktoru jedne automobilističke manifestacije u nas Branku Bašiću, koji je na ovoj odgovornoj dužnosti u kontinuitetu već 28 godina. Kao uspješni automobilist bio je jednim od prvih pobjednika buzetske utrke 1982., tada u trofejnom „fićeku“.

Gradonačelnik Damir Kajin predaje startnu zastavicu direktoru utrke Branku Bašiću (snimio M.Krpan)

Prigodno obraćanje Davorina Štetnera,predsjednika HAKS-a (snimio M.Krpan)
SZASZ, PEREKOVIĆ I KLJUN HRVATSKI POBJEDNICI
Buzetska utrka, uz FIA prvenstva Europe turističkih, sportskih i povijesnih vozila bodovala se i za FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone (historic), te nacionalna prvenstva Hrvatske, Slovenije i Austrije.

Mašimova škuja – jedan od tri parka vozača buzetske utrke (snimio M.Krpan)
Hrvatskih vozača ove je godine bilo 77 iz 30 klubova, a bio je to osmi ogled sezone Prvenstva Hrvatske. Najbolje plasmane među 70-tak hrvatskih vozača u međunarodnoj konkurenciji ostvarili su Mađar Laszlo Szasz (AK Dubrovnik racing), osvojivši Formulom Reynard F3000 11. mjesto ukupno, dok je Zagrepčanin Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) u Mitsubishi Lanceru Evo IX 22.mjestom ukupno pobjednik Kategorije I hrvatskog prvenstva. Drugo mjesto u toj je konkurenciji osvojio Tomislav Muhvić (AKK Petar Klepac, Mitsubishi Lancer Evo IX), a treće Riječanin Matija Jurišić (AK Župa Dubrovačka, Audi A4 STW). Do sada vodeći PH Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb) odustao je zbog tehničkog kvara, tako da je mladi 19-godišnji Jurišić ponovo preuzeo, samo utrku prije kraja sezone u Dubrovniku, lidersku poziciju. Jurišić sada ima 53 boda, a Dimitrijević 50, pa da su za ukupnog pobjednika hrvatske Kategorije I na dubrovačkoj stazi otvorene sve opcije.

NIHAD SEFERAGIĆ (AK Župa Dubrovačka) snimio M.Krpan
Matija Jurišić sedmom je pobjedom u sezoni osigurao naslov državnog prvaka Grupe 3 čime je trogodišnjim uzastopnim naslovom, kao najmlađi hrvatski automobilist do sada, stekao pravo na najviše priznanje Zlatnu kacigu HAKS-a. I Dimitrijević je već sigurni državni prvak Grupe 1. Nizom pobjeda cijele sezone do naslova državnog prvaka Grupe 2 stigao je Nihad Seferagić (AK Župa Dubrovačka), koji je osnovom ostvarenih vremena u dvije buzetske utrke u istoj grupi bio treći iza Tomislava Muhvića i Nike Pulića (AK Konavle).

MARINO POROPAT (AKK Fly with Kolman) snimio M.Krpan
U Grupi 4 nova, četvrta pobjeda sezone Marinu Poropatu (AKK Fly with Kolman Zagreb) osigurala je titulu državnog prvaka, a na buzetskoj je stazi bio brži od Fahrudina Dolića (AK Župa Dubrovačka) i Ante Alduka (AK Trogir). U jednoj od najbrojnijih grupa, osnovom ove godine uvedenog novog razvrstavanja automobila po „FIA Performance factoru“, grupi 5, s do sada pet ostvarenih pobjeda siguran naslov ima i Puljanin Saša Radola (AK Dubrovnik Racing), ovog puta na stazi brži od Ivana Pulića (AK Konavle) i Borisa Katića (KK Rijeka). Propuštanjem nastupa u Ilirskoj Bistrici, iz principijelnih razloga, moguće su naslove državnih prvaka, svaki u svojoj grupi, ispustili Niko Pulić i sin mu Ivan.

SAŠA RADOLA (snimio M.Krpan)
PRVAK GRUPE 6 NEIZVJESTAN
Grupu 6 i na buzetskoj utrci karakterizirala je masovnost, pojavom i nekih „usputnih“ sudionika ovogodišnjeg brdskog prvenstva. Tako se na domaćoj stazi u svom gradu pojavio, posljednjih sezona isključivo uspješni relijaš Viliam Prodan i u Renaultu Clio bio najbrži. U istoj grupi drugo vrijeme imao je Filip Magdić (AKK Fly with Kolman), a treće Florian Šalec (AK Zagorje). Ovdje je pitanje prvaka otvoreno, a u lov na titulu, u posljednjem nastupu, kreću Šalec (brutto 127 bodova), Magdić (115), Marin Božičević (AK RI autosport, 109) i Armin Mujkanović (Splitski autoklub, 107).

Ne propušta nastup domaćeg terena – Viliam Prodan na tehničkom (snimio M.Krpan)
Uz spomenute pobjednike grupa u hrvatskom prvenstvu, koji su i pobjednici svojih klasa, u preostalima su slavili: klasa 3B Marin Mustapić (Splitski autoklub), klasa 4B Ante Alduk (AK Trogir), klasa 5B Marin Leš (AK Zagorje) i klasa 6B Florian Šalec (AK Zagorje).
U hrvatskom prvenstvu, pored Laszla Szasza u Kategoriji II, nakon svog prvog nastupa u Formuli drugo je mjesto osvojio Donald Milokanović (AKORK Skok racing 1993) u bolidu Wolf Racing Car Thunder, dok su svaki u svojoj klasi za PH bili pobjednici.

Najuspješniji istarski vozač DONALD MILOKANOVIĆ -prvijenac u formuli (snimio M.Krpan)
Najuspješniji junior i ovog je puta bio Matija Jurišić, a ekipno su pobjedom slavili vozači AK Župa Dubrovačka ispred AK Dubrovnik Racing i AKK Fly with Kolman.

Dorijan Kljun (AK Rijeka) snimio M.Krpan
U hrvatskom prvenstvu povijesnih automobila najuspješniji je bio Dorijan Kljun (AK Rijeka) ispred Branimira Polića (AKK Rogoznica) i trećeg Sandra Poldrugovca (AK Buzet Autosport). Uz Kljuna pobjede u klasama ostvarili su i Hrvoje Ćubelić (AK Opatija) i Leo Černi (AKK Potkoš Fužine). Ekipnu pobjedu odnijeli su vozači AKK Rogoznica ispred AKK Potkoš i AK Rijeka.
Hrvatsko prvenstvo na brdskim stazama stiglo je do same završnice. Deveta utrka sezone, poslije Makarske, Kotora (Crna Gora), Skradina, Malačke, Stubičkih Toplica, Cazina (Bosna i Hercegovina), Ilirske Bistrice (Slovenija) i Buzeta definirat će konačni poredak raspisanih prvenstava Kategorije I, Kategorije II i Povijesnih automobila. Autoklub Dubrovnik Racing domaćin je i organizator „22. Nagrade Dubrovnika 2022. – Memorijal Željko Đuratović – Trofej Dubravko Čikor“, što će se održati 8. i 9. listopada 2022.godine na stazi „Dubrovnik“, dionici Mokošica-Pobrežje-Osojnik.
ZAPAŽEN NASTUP TRI HRVATSKA ASA
Zapažen rezultat u europskoj konkurenciji, među prvom trojicom na ovoj utrci, svaki u svojoj grupi, ostvarili su Tomislav Muhvić drugo mjesto FIA Grupe 2, Domagoj Pereković treće mjesto FIA Grupe 1 i Matija Jurišić treće mjesto FIA Grupe 3, osvojivši također jedno od prva tri postolja na kraju sezone europskog prvenstva. Na kraju sezone FIA Europskog prvenstva pobjednikom FIA Grupe 2 i prvakom postao je Tomislav Muhvić, a treća mjesta su pripala u FIA Grupi 1 Domagoju Perekoviću, a FIA Grupi 3 Matiji Jurišiću. Novi prvak Europe Kategorije I postao je Crnogorac Vasilije Jakšić (Mitsubishi Lancer), a četvrti naslov Kategorije II ima Christian Merli.
DONDI OBORIO ČETIRI GODINE STARI REKORD
Očekivanja da padne apsolutni rekord star pet godina, nisu se obistinila, ali je zato, poslije 2018. godine, popravljen rekord Kategorije I turističkih automobila. Do njega je izvrsnom drugom vožnjom stigao talijanski as Manuel Dondi, u Fiatu X 1/9, vozeći dionicom 5.001 metar duge staze Most-Peničići, 2:24,811 minuta, uz prosjek 124,324 km/sat, „skinuvši“ tako s trona Austrijanca Karla Schagerla za više od tri i po sekunde. Vrijedi spomenuti da je i sam Schagerl ovog puta bio brz, nadomak rekorda u kojem ga je Dondi pretekao za samo 52 tisućinke sekunde.
Do ukupne pobjede očekivano je stigao stari i novi, sada već četverostruki prvak Europe Talijan Christian Merli prototipom Osella FA30 Jud LRM, uz dvije izvrsne vožnje, prvoj 2:08,199 minuta i drugoj 2:06,397 minuta, u konačnici bio uspješniji 3,913 sekundi ispred najvećeg rivala Čeha Petera Trnke (Norma M20 PC). Treće mjesto postolja posljednje, devete ovogodišnje utrke FIA EHCC, osvojio je Nijemac Alexander Hin (Osella FA30), čiji je ukupni zaostatak bio 12,128 sekundi. Među deset najboljih sudionika ovogodišnje buzetske utrke, devet je formulaša, a tek jedan u klasičnom automobilu. Bio je to, na devetoj poziciji, Austrijanac Karl Schagerl u svom trofejnom VW Golfu Rallye. Preostala dvojica za postolje Kategorije I (turistički automobili) bili su Manuel Dondi (14.ukupno) i Francuz Nicolas Werver (Porsche 997 GT3R) 15.ukupno.
Buzetskom utrkom zaključeno je Europsko prvenstvo
Miroslav KRPAN