Četvrtu godinu za redom hrvatski automobilisti voze hrvatsko prvenstvo u okviru Velike nagrade Slovačke, na poznatom Slovakia Ringu
Ovogodišnja sezona Prvenstva Republike Hrvatske na kružnim stazama nastavlja se gostovanjem hrvatskih automobilista na kultnom Slovakia Ringu, stazi dugoj 5.922 metra. Treće je ovo natjecanje u Kalendaru HAKS-a, nakon dva domaća održana na Automotodromu Grobnik, a tijekom vikenda voze se dvije bodovne utrke.
Ovog vikenda, od 18. do 20. kolovoza održava se „OMV MaxxmotionVelika nagrada Slovačke“, bodovno natjecanje FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone, kao i niza značajnih međunarodnih automobilističkih serija poput TCR Eastern Europe i Eset Cup Serieas, Mazda, BMW, Mini, Clio i Abarth kupova. Ništa manje značajno nije niti bodovanje utrka za više nacionalnih prvenstava: Slovačke, Češke, Mađarske, Poljske, Srbije i Hrvatske. Očekuje se više od 250 vozačica i vozača iz 15-ak zemalja, među kojima i 21 hrvatski iz osam klubova.
Hrvatski automobilisti, u okviru šest raspisanih divizija domaćeg prvenstva, bit će raspoređeni, prema snazi automobila, u skupne utrke CEZ-a, a unutar naših divizija vodit će se očekivano zanimljiva borba za svaku poziciju. Dubrovački veteran Maro Franić (AK Dubrovnik Racing) Seat Leonom upisao je stopostotni učinak s četiri pobjede u Diviziji 3 automobila do 2.000 ccm. Jedina mu je konkurentica u Slovačkoj, ujedno i jedina hrvatska vozačica na krugu Pazinjanka Stefani Mogorović (AK Istra racing team), kojoj je kvar na Renaultu Clio III, uoči nedavne utrke na Grobniku, onemogućio bolji bodovni skor. Po četiri pobjede u dosadašnjem tijeku sezone ostvarila su još dvojica vozača. Tomislav Jaklin (AKK Fly with Kolman Zagreb) u Suzuki Swiftu bodovno je znakovito odmakao od konkurenata, ali će zato u Diviziji 2 do 1.600 ccm ovog puta imati najbrojniju konkurenciju, čak još petorice vozača. U Diviziji 5 do 1.600 ccm Turbo klupski je dvoboj unutar AKK SiB Racing Osijek četverostrukog pobjednika ove sezone Ivice Marića (BMW E36) i Igora Tomljanovića (Renault Clio IV Cup) kojem start sezone nije bio uspješan.
Dva boda prednosti u Diviziji 1 do 1.400 ccm trenutno na liderskoj poziciji drži Luku Blaževića (AK Ragusa Racing) ispred trostrukog državnog prvaka i nositelja Zlatne kacige HAKS-a „letećeg Bodula“ Lovre Badurine (KK Rijeka). Obojica voze Peugeot 106, a Badurina je uoči posljednje grobničke utrke na jutarnjem warm up-u imao peh i zbog težeg kvara propustio nastup. Pet je vozača u ovoj skupini, ali oči ljubitelja brzina uprte su u „L“ dvojac – Luku i Lovru.
Dvije domaće najjače divizije u hrvatskom su prvenstvu zastupljene inozemnim vozačima s licencama hrvatskih klubova. Tako u Diviziji 6 do 2.000 ccm Turbo najviše bodova ima Frano Dubreta (AK Dubrovnik Racing, Cupra Competition TCR) ispred Nemanje Milovanovića (AKK SiB Racing Osijek, Hyundai i30N), dok će više bodova nastojati zaraditi i treći as divizije Zoran Kastratović (AK Buzet Autosport, Chevrolet Cruze WTCC).
U Diviziji 7 CTC brdo bodova sakupio je Nikola Radnjić (AK Dubrovnik Racing), a u identičnom automobilu Cupra Competition TCR računicu će mu pokušati pomrsiti Grega Šimunović (AKK SiB Racing).
Ekipno višestruki državni prvaci, vozači AK Dubrovnik Racing, na putu svom 13. naslovu najbolje klupske ekipe kružnih utrka, uoči Slovačke imaju 28 bodova prednosti ispred AKK SiB Racing Osijek, pa će svaki bod biti zlata vrijedan.
Prve treninge hrvatski vozači odrađuju u petak, a u subotu od 9 sati i nedjelju od 15 sati voze po jednu bodovnu utrku PH na kružnim stazama, u dvije grupe u okviru utrka međunarodnih serija.
Miroslav KRPAN