Stresna dvodnevna završnica Državnog prvenstva u autoslalomu nastupom 67 vozačica i vozača u dva odlučujuća natjecanja sezone
Krajnje uzbudljiva i neizvjesna završnica ovogodišnje sezone automobilističkog Prvenstva Republike Hrvatske u autoslalomu odigravala se u dva čina, na dva odvojena bodovna natjecanja, 21. i 22. Nagradi Ragusa Racing 2023. u organizaciji Autokluba Ragusa Racing. Uz bodovanje za PH, rezultati su upisivani i u poredak Prvenstva II kategorije Regije Jug HAKS-a, kao i Kupa Republike Hrvatske za povijesna vozila kategorije točnost. Nastupilo je 67 vozačica i vozača iz 25 klubova.
Unaprijed se znalo da će peto i šesto natjecanje ovogodišnje sezone odlučiti nove prvake, na stazi Mirinovo, na predjelu Stare Mokošice, duljine, prvog dana 1.200 metara sa 34 slalom vrata u sedam sektora, a drugog neznatno dulja, 1.295 metara uz 39 slalom vrata u osam sektora. Prvi je dan, posebno samu završnicu obilježilo izuzetno loše, dijelom kišno vrijeme, da bi drugog dana sve proticalo po nekom uobičajenom suhom jesenjem danu.
Iako su važni naslovi svih prvaka u svim klasama ili posebnim konkurencijama, posebna je pažnja bila usmjerena na dvije skupine – ukupni poredak i časni status Državnog prvaka u pojedinačnoj konkurenciji, te ekipni naslov najbolje klupske družine.
Višestruki državni prvak Nenad Damarija (AK Pula-Rovinj) stigao je u Mokošicu s pet bodova prednosti ispred klupskog kolege Marina Leša, a matematičke izglede za osvajanje titule, tim više jer su u pitanju dva natjecanja, imao je i trećeplasirani Goran Sruk (AK Dubrava Zagreb). Sada kada je sve gotovo vrijedi zaključiti da je tijekom oba dana, ukupno šest vožnji, od kojih se za svaki bodovni skor uzimao rezultat dvoju boljih, bilo izuzetno puno oscilacija, da je najboljom vožnjom prvi dan nadmetanje otvorio Danijel Šimunović rezultatom 1:02,374 minute, prosjekom 81,380 km/sat na onoj kraćoj dionici, a potom s dvije vrhunske izvedbe do pobjede stigao Goran Sruk (Renault Clio). Šimunović je pao nisko, tek na 15.poziciju, a iza Sruka s 1,899 sekundi više drugi je bio Matej Radovanović (AK Delta Zagreb, Seat Ibiza Cup), dok je treći bio adut s juga Deni Kmetović (AK Župa Dubrovačka, Z-750 1.2 moto), uz zaostatak 6,399 sekundi. Nenad Damarija nije imao svoj dan, prvu vožnju odradio je maestralno drugim vremenom, a potom, neuobičajeno za njega, dvije preostale s izuzetno puno kaznenih sekundi i pao na tek osmo mjesto. Leš je bio četvrti. I tako pred posljednji ogled Sruk je izbio na čelo, slijedio je s velikih deset bodova zaostatka Damarija, a treći je bio Leš.
ZANATLIJAŠI EKIPNO PRESTIGLI PULJANE
Drugog i odlučujućeg dana Sruk počinje najboljom vožnjom, na duljoj stazi, u vremenu 1:02,477 minuta i prosjekom 81,245 km/sat, a potom glavnu ulogu preuzimaju dva vrsna vozača AK Župa Dubrovačka Marijo Barović i Deni Kmetović u istom „paprenom“ nabrijanom fićeku kojim Kmetović odnosi „generalku“ za 474 tisućinke sekunde brže u dvije bolje vožnje od Barovića. Treći je bio Damarija, Leš četvrti, a Goran Sruk zaključuje sezonu šestim mjestom koje mu bodovno donosi naslov državnog prvaka u autoslalomu s četiri boda prednosti ispred bodovno izjednačenih Damarije i Leša. Priči je kraj, sezona za pamćenje u kojoj je na šest natjecanja (Prelog, Ploče, Dubrava Zagreb, Stubiučke Toplice i Mokošica dva) bilo šest različitih pobjednika: Nenad Damarija, Marijo Barović, Hrvoje Belinić, Domagoj Belinić, Goran Sruk i Deni Kmetović.
Ekipno, još jedna „zavrzlama“ vikenda, prvog dana zagrebačka AMK Zanatlija odnosi tri pobjede u klasama, prestiže do tada vodeći AK Pula-Rovinj, zadržava prednost i drugog dana nakon izjednačenog skora i postaje najbolja slalomaška automobilistička ekipa sezone 2023.
Sa šest pobjeda tijekom cijele sezone dva vozača postaju prvaci HAKS-a u svojim klasama Filip Agić (AMK Zanatlija) u klasi serija do 1.280 ccm i Marin Leš (AK Pula-Rovinj) u klasi Sport do 1.600 ccm. Bez svih pobjeda, ali s najviše bodova, naslove prvaka osvajaju još: Serija do 1.799 ccm Fran Kranjac (AMK Zanatlija Zagreb), Serija više od 1.800 ccm Ivan Dropučić (AKK Fly with Kolman Zagreb), Sport do 1.400 ccm Nenad Damarija (AK Pula-Rovinj) i Deni Kmetović (AK Župa Dubrovačka) u klasi E1 Moto, dok tek s jednim bodom prednosti do drugog naslova u sezone, klase Sport više od 1.600 ccm stiže Goran Sruk.
U konkurenciji vozačica Puljanka Iva Damarija (AK Pula-Rovinj, Autobianchi A112 1.4) sa svih šest pobjeda bila je neumoljiva i stigla do novog naslova prvakinje. Naslov najboljeg juniora pripao je Mateju Radovanoviću (AK Delta).
U Kupu povijesnih automobila kategorije Točnost, čija sezona još nije zaključena, među sedam sudionika, dvostruki je pobjednik bio Anto Prnić (AK Pelješac racing, Suzuki Swift 1.3 Gti).
Miroslav KRPAN