Matija Jurišić, mladi vozač iz Rijeke, postaje sve prepoznatljivije ime u svijetu automobilizma. Njegovi impresivni uspjesi u proteklih nekoliko godina istaknuli su ga kao jednog od najperspektivnijih hrvatskih sportaša na međunarodnoj sceni. Od svojih ranih početaka u kartingu, Jurišić je kroz godine dokazao svoj talent, strast i posvećenost, što ga je dovelo do natjecanja u različitim disciplinama, uključujući brdske utrke.
2024. godina: Proboj na Europskoj sceni
U 2024. godini, Matija je postigao izvanredan uspjeh u Prvenstvu Europe na brdskim stazama, gdje je vozio Peugeot 308 TCR. Njegova izvedba na jednoj od najzahtjevnijih staza u Italiji bila je posebno impresivna, zauzevši šesto mjesto u ukupnoj kategoriji, ali je dominirao u Grupi 4, pobijedivši u konkurenciji. Ovaj rezultat je dodatno učvrstio njegov status kao vodećeg vozača u svojoj kategoriji, natječući se protiv najboljih europskih vozača. Njegova upornost i briljantne vozačke sposobnosti omogućile su mu da se uspješno nosi s izazovima koje pružaju brdske utrke, unatoč oštroj konkurenciji.
Karijera puna uspjeha
Matija Jurišić već nekoliko godina pokazuje svoj talent na domaćoj i međunarodnoj sceni. Njegova karijera obilježena je brojnim uspjesima, a posebno se ističu rezultati u Europskom prvenstvu u brdskim utrkama (FIA European Hill Climb Championship). U 2021. i 2022. godini, nastavio je s uspjesima, često zauzimajući visoka mjesta u svojoj kategoriji. Njegove vožnje bile su obilježene preciznošću i brzinom, što je dodatno učvrstilo njegovu reputaciju na međunarodnoj razini.
Na domaćoj sceni, Jurišić je višestruki državni prvak u brdskim utrkama, a njegova dominacija svjedoči o njegovom talentu i predanosti sportu.
Međunarodna natjecanja i rekordi
Osim uspjeha na brdskim stazama, Matija Jurišić se dokazao i u međunarodnim karting natjecanjima. Bio je dio tvorničkog tima Lenzo Kart 2016. i 2017., a od većih međunarodnih uspjeha može se istaknuti kao prvak Sportstil Cupa u klasi Rotax Max Senior 2019. godine, i 2. mjesto na 4. rundi prvenstva Italije u Kartingu 2017. godine (klasa OK-junior). Na spomenutom Grand Finalu je na treninzima imao vremena u top 10 vozača svoje grupe prije nego šta su uslijedili tehnički problemi zbog kojih smo i odustali u predfinalu.
Sudjelovao je na prestižnom Rotax MAX Challenge Grand Finals, gdje se natjecao u kategoriji Rotax MAX Senior, među 360 vozača iz 60 zemalja. Njegova sposobnost da izvuče maksimum iz vozila, bilo da se radi o Škoda Fabia S2000, Audi A4 Quattro STW-om ili snažnijem Peugeot 308 TCR, bila je ključna za postizanje vrhunskih rezultata.
Jurišić je tijekom svoje karijere postavio nove rekorde na brojnim brdskim stazama, što dodatno svjedoči o njegovoj brzini i vještini. Njegovi uspjesi ne samo da su ga učinili poznatim na domaćoj sceni, već su ga pozicionirali i kao jednog od najistaknutijih mladih vozača u Europi. Neka od odličja su: najmlađi vozač u povijesti RH kojem je zasluđeno dodjeljena Zlatna kaciga, prvi vozač u povijesti RH koji je osvojio dvije discipline u jednoj sezoni i ostale.
Svijetla budućnost u motorsportu
Matija Jurišić svojim je predanim radom, talentom i strastvenošću prema automobilizmu uspio izgraditi impresivnu karijeru. Njegovi uspjesi inspiracija su mnogim mladim vozačima u Hrvatskoj i regiji, a njegova prisutnost na stazi uvijek garantira uzbudljive i kvalitetne vožnje. S obzirom na dosadašnja postignuća, očekuje se da će Matija i u budućnosti nastaviti nizati uspjehe na domaćim i međunarodnim natjecanjima, te postati jedno od vodećih imena u svijetu automobilizma.

HAKS :: Matija Jurišić 2024
Intervju:
Nekoliko pitanja koja obuhvaćaju prošle uspjehe, planove za budućnost, razmišljanja o autosportu, te izazove s kojima se Matija susreće:
HAKS: Matija, postigli ste iznimne rezultate na brdskim utrkama i karting natjecanjima. Koji uspjeh iz dosadašnje karijere smatrate najvažnijim i zašto?
MJ: Teško je izdvojiti neki poseban uspijeh ili trenutak iz karijere. Imao sam čast voziti neke od najboljih autiju ikad napravljenih i svaki metar u njima je bio nezaboravno iskustvo koje sam samo mogao sanjati i na kojemu sam jako zahvalan. Najvećim uspjehom do sad smatram osvajanje 3 uzastopna naslova prvaka Hrvatske u brdskim utrkama koji su mi donijeli Zlatnu Kacigu, čiji sam postao najmlađi osvajač u povijesti.
HAKS: Kao mladi vozač s brojnim trofejima iza sebe, kakvi su vaši planovi za budućnost? Postoje li određene discipline ili serije u autosportu u kojima biste se voljeli okušati?
MJ: Konkretne planove za budućnost trenutno nemamo. 100% smo usmjereni na ovih zadnjih nekoliko natjecanja kako bi imali najbolje šanse za potvrditi naslov prvaka Europe u kategoriji 1 na brdskim stazama, konkurencija je ove godine iznimno jaka i svaka greška može se pokazati presudnom.
HAKS: Autosport zahtijeva veliku posvećenost i mentalnu snagu. Kako se pripremate za izazove koji vas očekuju u nadolazećim sezonama, pogotovo u kontekstu sve jače konkurencije na europskoj sceni?
MJ: Za ovu sezonu pripreme su počele već u rujnu prošle godine. Dolaskom Performance Factora u brdske utrke 2021. godine, auti sa turbo pogonom su se pokazali puno konkurentnijima od autiju sa atmosferskim motorima poput Audija i Škode s kojima smo do sada natjecali. Nakon detaljnog analiziranja i planiranja odluka je pala na Peugeot 308 TCR. Auto smo nabavili u Listopadu, te smo sa njime odradili nekoliko probnih natjecanja na brdu i na kružnim utrkama, a tijekom zime smo ga pripremili za PF grupu 4. Nabavka novog auta dovela je i nove izazove kao šta su privikavanje i promjena stila vožnje kako bi se iskoristio potencijal auta. Kako bih to ostvario proveo sam značajnije količine vremena na simulatoru. Osim simulatora kojeg koristim za treniranje staza, puno vremena ulažem u fizičku pripremu.
HAKS: Vaša karijera obilježena je uspjesima na različitim stazama i u različitim disciplinama. Postoji li neka nova disciplina ili tip utrka koje biste željeli isprobati u budućnosti, kao što su kružne staze, rally ili možda endurance utrke?
MJ: Osim u brdskim utrkama, prošle godine sam se prvi put okušao i na kružnoj utrci na Grobniku gdje sam unatoč nedostatku priprema ostvario najbolje vrijeme na kvalifikacijama, a 2. i 3. mjesto u utrkama. U ovom sportu svaka disciplina ima neki svoj poseban čar. Još sam mlad, tako da ima vremena da se okušam u svemu tome.
HAKS: U svijetu automobilizma konkurencija je uvijek oštra. Kako se nosite s pritiskom i izazovima koje donose natjecanja protiv najboljih europskih vozača?
MJ: Ovim se sportom bavim već 13 godina gdje sam se natjecao protiv nekih od najboljih vozača na svijetu kao šta su Oscar Piastri, Isack Hadjar, Gabriel Bortoleto i tako dalje. Jaka konkurencija sada me samo dodatno motivira da dam sve od sebe.
HAKS: Koliko su vam dosadašnji uspjesi pomogli u stjecanju iskustva i sigurnosti na stazi, i kako to planirate iskoristiti u budućim natjecanjima?
MJ: U mojoj sam karijeri više naučio iz neuspjeha nege iz uspjeha. Natjecanjem protiv najboljih vozača na svijetu u kartingu stekao sam većinu iskustva koje su izgradile bazu vozača koji sam danas.
HAKS: Kako gledate na razvoj autosporta u Hrvatskoj i što mislite da bi se moglo poboljšati kako bi se mladim vozačima pružila bolja podrška i prilike za međunarodne uspjehe?
MJ: Smatram da je medijska popraćenost najbitnija stvar u ovom sportu, i kod nas se na tome treba dosta poraditi, jer sa praćenošću dolaze i sponzori bez kojih je danas gotovo nemoguće voziti išta.