Ilirska Bistrica, 31. kolovoza 2024. – Prošlog vikenda, na legendarnom brdskom usponu između Ilirske Bistrice i Šembija, održana je jubilarna 30. GHD Q MAX Petrol Ilirska Bistrica. Ovaj događaj okupio je najbolje europske i slovenske vozače brdskih utrka, a na startu se našlo čak 204 natjecatelja iz dvanaest različitih zemalja. U subotu su vozači imali priliku testirati svoje vještine tijekom dva treninga, koji su protekli bez problema uz sunčano vrijeme i podršku brojnih gledatelja koji su se okupili uz stazu.
Favoriti opravdali očekivanja na treninzima
Oba treninga su dominirali favoriti. Prošlogodišnji pobjednik, Talijan Christian Merli, ostvario je najbolje vrijeme oba treninga, postigavši 2:09.033 na drugom treningu, čime je pokazao svoju spremnost da i ove godine zauzme najvišu stepenicu pobjedničkog postolja. Merlijev glavni konkurent, Francuz Geoffrey Schatz, također je pružio impresivan nastup, s najboljim vremenom 2:14.681, te su njih dvojica bila u izravnoj borbi za naslov prvaka u kategoriji II.
Među vozačima u kategoriji I, Čeh Ronnie Bratschi ostvario je najbolje vrijeme od 2:20.422. Od slovenskih vozača, Matevž Čuden bio je najbrži, završivši na 15. mjestu s vremenom 2:31.603. Veliku pažnju privukao je Anže Dovjak, koji se nada osigurati drugo mjesto u skupini 3 kategorije I, te će nastojati završiti utrku ispred svog glavnog rivala, Srbina Milovana Vesnića.
Napeta utrka u nedjelju i nova pobjeda za Merlija
Jubilarna 30. utrka GHD Ilirska Bistrica održana u nedjelju donijela je uzbudljive vožnje i očekivanu pobjedu prošlogodišnjeg prvaka Christiana Merlija, koji je još jednom dokazao svoju dominaciju. Merli je u obje vožnje bio najbrži, održavši napetu borbu sa Schatzom, kojemu se približio na manje od jedne sekunde razlike. Treće mjesto zauzeo je Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta.
Kao i uvijek, veliki broj gledatelja došao je uživati u ovom automobilističkom spektaklu, a posebnu pažnju privukli su starodobni automobili, koji su i ove godine bili pravi mamac za publiku. Utrka je također privukla brojne obitelji s djecom, koje su uživale u raznovrsnim automobilima i uzbudljivoj atmosferi.
Izazovi i održavanje Slovenskog prvenstva
Utrku su obilježili i manji incidenti koji su produžili prvu vožnju zbog nekoliko kvarova motora, uključujući i kvar na automobilu slovenskog veterana Milana Bubniča, što je utjecalo na poredak u slovenskom državnom prvenstvu. Unatoč problemima, Matej Grudnik ostvario je najbolji rezultat među slovenskim vozačima, završivši na 15. mjestu u ukupnom poretku.
Pogled u budućnost
Anže Dovjak, koji se bori za drugo mjesto u svojoj skupini, ostvario je solidan nastup, završivši na 24. mjestu, čime je zadržao dobre šanse za osvajanje srebrne medalje u ukupnom poretku na posljednjoj utrci sezone u Buzetu.
Ove godine, 30. GHD Ilirska Bistrica još jednom je potvrdila svoj status jedne od važnijih brdskih utrka u Europi, privlačeći vrhunske vozače i tisuće gledatelja. Detaljni rezultati dostupni su na službenoj stranici: live rezultati.
EHC bitka
Bitka za prvo mjesto u Europskom brdskom prvenstvu između hrvatskog vozača Matije Jurišića i talijanskog vozača O’ Playa ulazi u dramatičnu završnicu. Nakon niza utrka tijekom sezone, obojica su pokazala izvanrednu vještinu i izdržljivost, zadržavši se na vrhu ljestvice. Posljednja utrka sezone, koja će se održati na Buzetskim danima u rujnu, bit će odlučujuća. S obzirom na dosadašnje rezultate, Buzet će biti mjesto gdje će se konačno odlučiti tko će ponijeti naslov europskog prvaka u ovoj napetoj sezoni.
https://www.fia.com/events/european-hill-climb-championship/season-2024/2024-standings
Rezultati PH:
Kategorija 1
Skupina 1
1. Dejan DIMITRIJEVIĆ Seat Leon
2. Domagoj PEREKOVIĆ Mitsubishi Lancer Evo IX
Skupina 2
1. Tamas TOMCSANY Lada VAZ
2. Goran DEAK Mitsubishi Evo IX
3. Igor VAREŠKO Škoda Fabia RS
Nino ANDREJEVIĆ Odstop
Skupina 3
1. Matija JURISIĆ Peugeot 308 TCR 1.6
2. Marko PLEŠE VW Golf I
3. Nihad SEFERAGIĆ VW Polo
Marko DEAK Seat Leon Ni startal
Skupina 4a
1. Boris KATIĆ Citroen Saxo
2. Ivan BATALIĆ Honda Civic Type R
3. Mladen ĐAJIĆ Dacia Sandero
4. Ivan JARANOVIĆ VW Golf
5. Anđelko VRKIĆ Renault Clio
Skupina 4b
1. Renato HERC Opel Astra GSI
2. Florian ŠALEC Citroen C2 R2
Ivica DRAGOŠEVIĆPeugeot 205 GTi Odstop
Skupina 5a
1. Saša RADOLA Honda Type R
2. Filip ŠKUGOR Alfa Romeo 147
3. Janos MULLER Opel Corsa GSI 1.6 16V
Renato JAKETIČ Fiat Ritmo Odstop
Skupina 5b
1. Milan TATALOVIĆ Citroen Saxo
2. Igor NIKOLAUS Peugeot 106
3. Nino JELIČIĆ Honda Civic
4. Nenad KOLMAN Honda Civic
5. Miho JOZOVIĆ Honda Civic
Skupina 6a
1. Sandi PETEH Honda Civic
2. Deni KMETOVIĆ Škoda Octavia
3. Marin BOŽIČEVIĆ Peugeot 106
4. Dino ANTIČEVIĆ Honda Civic 1.6 VTi
Skupina 6b
1. Ivan GROZDANIĆ VW Polo
2. Marko TRLIN Honda Civic 1.6
Kategorija 2
Skupina CN/E2-SC
1. Filip MAGDIĆ Gibson Nemesis RME
Skupina D/E2-SS
1. László SZÁSZ Reynard F3000
EHC
Kategorija 1
Skupina 1
6. Domagoj PEREKOVIĆ Mitsubishi Lancer Evo IX
Skupina 3
1. Matija JURISIĆ Peugeot 308 TCR 1.6
Kategorija 2
Skupina D/E2-SS
4. László SZÁSZ Reynard F3000