Žarko Knego, dugogodišnji vozač i član Auto kluba Dubrovnik Racing, odnedavno je preuzeo ulogu predsjednika Komisije sportaša pri Hrvatskom auto i karting savezu. Uz bogatu karijeru u autosportu koja traje od 2009., Knego se ističe brojnim naslovima državnog prvaka i nastupima na međunarodnoj sceni u seriji TCR Eastern Europe. Njegova predanost sportu i iskustvo sada su prepoznati na vodećoj poziciji Komisije sportaša, gdje će imati priliku oblikovati pravce razvoja autosporta u Hrvatskoj.
Kako je počela Vaša karijera u autosportu?
“Moji prvi koraci u svijetu utrka započeli su 2009. u Škoda Fabia Junior Kupu. Sezonu kasnije prelazim na brdske utrke, gdje osvajam prvo mjesto u klasi N 1600 i treće u ukupnom poretku grupe N, vozeći Peugeot 106. Nakon osvajanja klase 2010., prelazim na Renault Clio, no zbog tehničkih problema, ubrzo ga zamjenjujem Hondom Civic Type R. S njom ostvarujem značajne uspjehe, uključujući naslove državnog prvaka na brdskim i kružnim stazama.”
Vaši nastupi na međunarodnoj sceni također su impresivni. Kakvi su vam bili najvažniji trenuci u TCR Eastern Europe?
“Priključio sam se TCR Eastern Europe natjecanju 2019., gdje su uvjeti vrlo zahtjevni. Najveći uspjeh postigao sam prošle godine s trećim mjestom u Brnu, a u sezoni 2024. posebno sam zadovoljan trećim mjestom u Mostu, u Češkoj. Ova godina donijela je brojne dobre rezultate, i trenutno sam 89. na TCR svjetskoj rang listi među više od 1500 vozača.”

HAKS :: Žarko Knego
Što Vas je potaknulo na uključivanje u rad Komisije sportaša?
“U Komisiju sam ušao na inicijativu AK Dubrovnik Racing, gdje predstavljam KUP natjecanja i druge discipline. Jedan od prioriteta je poboljšanje medijske prisutnosti autosporta jer su sponzori ključni za opstanak, a trenutačna medijska prisutnost je nažalost minimalna. Želim osigurati veću vidljivost sportaša i omogućiti sponzorima da prepoznaju potencijal koji imamo.”
Kao predsjednik Komisije, koji su Vam glavni ciljevi?
“Prvo ćemo temeljito analizirati potrebe vozača i prilagoditi rad Komisije prema tim informacijama. Neće biti moguće udovoljiti svim zahtjevima, ali planiramo ustrajati u promjenama koje će sportašima olakšati sudjelovanje na natjecanjima. Želim i da sportski naslovi u autosportu dobiju na vrijednosti jer sada imamo veliki broj državnih prvaka, što umanjuje značaj svakog pojedinog postignuća. Ovaj dio još ćemo raspraviti unutar Komisije i zajedno odrediti najbolji pristup.”
Što Vas najviše motivira u radu s Komisijom?
“Smatram da vozači zaslužuju bolju podršku i uvjete za nastupe, kao i bolju zastupljenost u medijima. Ovaj sport zahtijeva predanost i velike financijske resurse, i želim raditi na tome da svi sportaši, posebno mlađi naraštaji, dobiju priliku rasti u autosportu. Vjerujem da ćemo zajedničkim radom donijeti konkretne promjene i osigurati bolji položaj za sve nas.”
I za kraj, što biste poručili ljubiteljima autosporta i Vašim kolegama sportašima?
“Ponosan sam na priliku da doprinesem razvoju našeg sporta. Svim kolegama poručujem da nastave dijeliti svoje mišljenje i prijedloge jer ćemo samo zajedno osigurati da naš sport napreduje. Svima koji prate autosport hvala na podršci i nadamo se da će nas i dalje pratiti kroz sve izazove i uspjehe.”
Žarko Knego ističe se ne samo kao uspješan vozač, već i kao strastven zagovornik boljih uvjeta za sve hrvatske vozače. S jasnom vizijom i predanošću novoj ulozi, vjerujemo da će Komisija sportaša, pod njegovim vodstvom, osigurati da se glas sportaša još jače čuje u budućim promjenama hrvatskog autosporta.

HAKS :: Žarko Knego