Uvođenjem novog tehničkog pravilnika za Nacionalnu klasu, HAKS donosi inovativan pristup u hrvatski autosport, s ciljem promoviranja vozačkih vještina i smanjenja utjecaja razlike u performansama vozila. Ovaj format natjecanja omogućit će veći broj vozača da se natječu pod jednakim uvjetima, čime će se vozačke sposobnosti staviti u prvi plan, a ne samo tehnička opremljenost vozila.
Dopuštena vozila: Pojednostavljen tehnički okvir
Tehnički pravilnik jasno definira koja vozila mogu sudjelovati u Nacionalnoj klasi. Na popisu su, serijska vozila proizvedena nakon 31.12.2006. godine, s turbo-benzinskim motorima i radnom zapremninom do 1200 ccm. Sve sudionike povezuje jedan zajednički element: vozila koja zadovoljavaju ove tehničke uvjete neće imati značajne tehničke razlike koje bi mogle utjecati na performanse u natjecanjima. Svi vozači natječu se pod jednakim uvjetima, a pobjednici će biti oni koji pokažu najviše vozačkih vještina.
Popis dopuštenih vozila uključuje širok raspon popularnih modela, poput Audi A1, Fiat 500, Ford Fiesta, Renault Clio i Toyota Yaris, čime je osigurano da će gotovo svi ljubitelji autosporta imati pristup ovom natjecanju.
Sigurnost kao prioritet
Sigurnost vozača je ključna u svakom automobilističkom natjecanju, a Nacionalna klasa nije iznimka. Prema pravilniku, vozila moraju biti opremljena zaštitnim kavezima, homologiranim pojasevima, homologiranim sjedištima, vatrogasnim aparatima i mrežicama na prozorima. Za rally natjecanja, dodatno je obavezno ugraditi sustav za gašenje požara i zaštitu ispod motora. Tehnički pravilnik također propisuje minimalnu izvedbu zaštitnog kaveza, kako bi vozači bili maksimalno zaštićeni u slučaju nesreće.
Izmjene na vozilima: Održavanje ravnoteže
Jedna od ključnih značajki Nacionalne klase je ograničenje tehničkih izmjena na vozilima. Iako su dopuštene određene izmjene, poput zamjene amortizera, kočnog sustava, mnoge komponente moraju ostati u serijskoj izvedbi. Tako je dozvoljeno uklanjanje ABS sustava uz uvijet da kočioni diskovi mogu bit zamjenjeni boljima uz uvijet da ostanu u istoj dimenziji dok su disk pločice proizvoljne, uklanjanje zračnih jastuka i klima uređaja dozvoljeno. Svi vozači moraju paziti na ograničenja i raditi samo one izmjene koje su u skladu s pravilnikom, kako bi održali ravnotežu u natjecanju.
Osim toga, za motore je uvedena restrikcija u obliku restriktora na usisu turbopunjača, a težina vozila mora biti usklađena s minimalnim zahtjevima za svaki model. Ove mjere osiguravaju izjednačene uvjete za sve sudionike.
Kontrola performansi: Transparentnost i poštenje
Jedna od inovacija Nacionalne klase je sustav izjednačavanja performansi vozila, poznat kao BOP (Balance of Performance). Za svaku utrku bit će definirani novi parametri, poput minimalne težine vozila i promjera restriktora, a podaci će biti dostupni svim vozačima najmanje 15 dana prije utrke. Kontrola performansi ne prestaje na tehničkim pregledima prije natjecanja – vozila će se redovito provjeravati za vrijeme trajanja svakog natjecanja i tijekom sezone.
Za maksimalnu transparentnost, motori i mjenjači bit će plombirani na početku svake sezone, a vozila će se mjeriti na pokretnim dinamometrima kako bi se provjerila njihova snaga. Ovaj sustav omogućava pravedno natjecanje, gdje će vozači biti ocjenjivani isključivo na temelju svojih vozačkih vještina.
Nacionalna klasa predstavlja značajan iskorak za hrvatski autosport, donoseći ravnotežu između tehničkih zahtjeva i vozačkih vještina. S jasno definiranim pravilnikom, sustavom kontrole performansi i dopuštenim tehničkim izmjenama, ovo natjecanje pruža jednake šanse svim vozačima i omogućava im da pokažu svoje vještine, bez obzira na tehničke razlike u vozilima. Osim što favorizira vozačke sposobnosti, Nacionalna klasa stavlja naglasak na pristupačnost, jer je okvirni troškovnik prilagođen kako bi omogućio širem krugu vozača ulazak u natjecanje. Okvirni troškovnik minimalnih izmjena na vozilu i opreme potrebne za ovo natjecanje, koja uključuje sigurnosnu opremu i dopuštene tehničke izmjene, iznosi prema procjeni 4.261 Eur.
Ovaj pristup omogućava ljubiteljima autosporta da se natječu u jednakim uvjetima, a također osigurava da cijeli spektar vozača, uključujući one s manjim budžetima, mogu sudjelovati. Tako se otvara prostor za veću konkurenciju i spektakularne utrke, temeljenje na vještinama vozača, a ne samo na tehnici.
Pozivamo sve entuzijaste koji su zainteresirani za ulazak u svijet automobilističkih utrka da se prijave i iskažu svoj interes. Ako želite započeti svoju trkaču karijeru i saznati sve detalje, slobodno nam se obratite putem e-maila na tk@haks.hr. U ovom trenutku imamo više od 25 natjecatelja koji su potvrdili svoje sudjelovanje u Nacionalnoj klasi.
Dokumenti: