Digitalizacija je postala ključna za poboljšanje učinkovitosti i održivosti poslovnih i sportskih procesa, a to je posebno vidljivo u Republici Hrvatskoj, gdje se u posljednjem desetljeću ubrzano implementira u različitim sektorima. U sportu, a posebno u auto i karting sportu, digitalizacija omogućava ubrzavanje i pojednostavljenje mnogih administrativnih i operativnih procesa, od prijava na natjecanja do vođenja evidencije o natjecateljima.
Hrvatski auto i karting savez (HAKS) u posljednjim mjesecima krenuo je u implementaciju digitalizacije kako bi unaprijedio upravljanje osnovnim procesima vezanim uz auto i karting sport. To uključuje registraciju i licenciranje sportaša i sportskih djelatnika u auto i karting sportovima, izdavanje knjižica natjecateljskih vozila, evidenciju rada volontera na natjecanjima te samu organizaciju i prijavu na natjecanja. Navedene aktivnosti također omogućuju jednostavniju analizu podataka, čime se olakšava valorizacija rada sudaca u auto i karting sportu. Uz navedene procese, ne treba zaboraviti i na uredsko poslovanje, koje je već uvelike digitalizirano. Tijekom 2025. plan je dodatno digitalizirati poslovne procese sukladno važećim propisima i obvezama, čime će se postići još veća učinkovitost u administrativnim procesima.
Registracija sudaca, vozača i trenera kao aktivnih sportaša i djelatnika, obaveza je sportskih saveza. Auto i karting sport imaju specifičan sustav izdavanja licenci za vozače i suce, koji je do sada bio vremenski zahtjevan i podložan pogreškama jer je digitalne tehnologije koristio vrlo ograničeno. U nadolazećim tjednima, HAKS će predstaviti novo rješenje za digitalno registriranje sudaca i vozača, izdavanje licenci i praćenje njihove aktivnosti, prema modelu svjetskih sportskih saveza. Planirano je da sustav do sredine 2025. godine bude proširen kako bi uključivao i volontere, čime će se omogućiti i lakše praćenje njihovog rada na natjecanjima.
Jedna od važnih aktivnosti u koju je uključeno najviše različitih uloga u auto i karting sportu jest organizacija i provođenje natjecanja. Proces prijave na natjecanje, verifikacija dokumenata, upravljanje natjecanjem, praćenje rezultata i, konačno, pisanje izvještaja su sve aktivnosti koje je itekako moguće digitalizirati i unificirati. Time će se pojednostavniti cjelokupan proces vezan za organizaciju natjecanja i smanjiti troškovi organizatora. Upravo u tome vidimo najveću prednost digitalizacije za sve dionike auto i karting sporta. Plan je tijekom tekuće godine implementirati i testirati sveobuhvatno digitalno rješenje za organizaciju natjecanja, te ga u potpunosti dati na korištenje organizatorima tijekom 2026.
Konačno, auto reli kao disciplina po mnogima je najatraktivniji vid natjecanja, no istovremeno i najizazovnija u smislu organizacije i nadzora, zbog tipično velikog zemljopisnog područja na kojem se odvija. Digitalizacija i informacijsko-komunikacijske tehnologije u svijetu su se pokazale kao nužni alat za osiguravanje ovakvog tipa natjecanja. HAKS će tijekom 2025. godine dodatno poticati ugrađivanje sustava za praćenje natjecateljskih vozila s mogućnošću alarmiranja u slučaju opasnosti, kako bi se osigurala pravovremena reakcija u slučaju izlijetanja vozila. Uz praćenje natjecateljskih vozila, kritična je i sigurnost gledatelja. U tu će svrhu HAKS tijekom 2025. godine na svim natjecanjima auto relija koristiti inovativno rješenje za detekciju gledatelja koji se nalaze na opasnim mjestima, kako bi ih se upozorilo i uputilo na sigurnu lokaciju.
Korištenje digitalnih tehnologija u auto i karting sportu omogućit će brže, sigurnije i jednostavnije sudjelovanje, a vjerujemo da će to olakšati uključivanje novih entuzijasta i sudionika u ovaj dinamičan i atraktivan sport.
Autor teksta: Marin Vuković