Sezona 2024. u disciplini brdskih auto utrka u Hrvatskoj bila je izuzetno uspješna, obilježena značajnim napretkom u organizaciji, sigurnosti, ali i samom masovnošću utrka. Uz devet održanih natjecanja, uključujući prestižne utrke poput 18. Nagrade Grada Skradina, 43. Buzetskih dana i 24. Nagrade Dubrovnika, sezona je bila puna izazova, ali i pobjeda koje su potvrdile status Hrvatske kao ozbiljnog konkurenta na međunarodnoj autosport sceni.
Održana natjecanja i izazovi
Među ključnim utrkama koje su obilježile sezonu 2024. bila je i tradicionalna 43. Buzetski dani, najmasovnija utrka u Hrvatskoj koja okuplja vozače iz različitih zemalja, a privlači i veliki broj gledatelja. Publika koja redovito prati ove utrke, kaže Sanjin Paro, sportski direktor za brdske utrke pri HAKS-u, “nositelj je čari natjecanja i borbe za postolje”. Osim toga, izuzetno su važna i natjecanja kao što su Brdo Kotor u Crnoj Gori, Cazin, Skradin, Nagrada Ogulina, Brdo Ilirska Bistrica, Stubičke toplice, Nagrada Dubrovnika te Malačka, sve utrke koje su pridonijele rastu i promociji hrvatskog automobilizma.

HAKS :: Uroš Modlić :: Buzetski dani
Talenat i profesionalizam u usponu
Sezona 2024. bila je i godine izuzetnog talenta, s vozačima poput prošlogodišnjeg pobjednika, Dejana Dimitrijevića, koji su dokazali kako Hrvatska ima vrhunske sportaše na međunarodnoj razini. Hrvatska je ponosna na svoje prošle europske prvake na brdu, poput Pulića, Muhvića no i na nove, prošlogodišnjeg Jurišića, koji je briljirao na brdskim stazama Europe te dokazao su da hrvatski autosport, pod okriljem HAKS-a, ima snažan bazen talenata.
Sanjin Paro ističe kako je brdo jedna od najmasovnijih disciplina u zemlji, zbog čega je svake godine broj natjecatelja u porastu. “Ova disciplina je atraktivna, kako za vozače, tako i za publiku, jer omogućava brzi napredak i visok intenzitet natjecanja u kraćim vremenskim okvirima,” objašnjava Paro, dodajući da je financijska pristupačnost ove discipline, u odnosu na kraljicu auto sporta, rally, također jedan od ključnih faktora koji privlači vozače.
Izazovi 2025. godine
Sezona 2025. donosi nove izazove, uključujući nove tehničke izmjene. Naime, prema novom tehničkom pravilniku, grijači za gume bit će dostupni za grupu 1, 2 i klasu 19 i 20, što je reakcija na zahtjeve vozača zbog velikih brzina i sigurnosti. Ovaj tehnički korak testira koliko će to opteretiti infrastrukturu natjecanja, s napomenom da će vozači za ovu sezonu biti odgovorni za priskrbiti si dodatnu električnu energiju za rad grijača, ako organizator ne može pomoći.
Također, u narednoj sezoni očekuje se proširenje obima povijesnih vozila u natjecanjima, uz usklađivanje sa FIA pravilnicima, što će omogućiti pravedan nastup na domaćem, ali i međunarodnim natjecanjima, uključujući CEZ.

HAKS :: Dejan Hren :: Buzetiski danidefault
Važnost tima i volontera
Brdske utrke, prema Parovim riječima, ne bi bile moguće bez volontera i sudaca koji prate svaki zavoj i osiguravaju nesmetano i sigurno održavanje natjecanja. Suci koji prate utrke i njihova kontinuirana edukacija važan su faktor za povećanje kvalitete natjecanja.
Za kraj, Paro zahvalio je svim organizatorima, timovima, vozačima i, naravno, navijačima, koji su i ove godine podržali utrke, podsjećajući da će i ove godine svi zajedno nastaviti s novim izazovima, jer “brdske utrke i dalje ostaju srce hrvatskog automobilizma.”
Očekivanja za 2025.
U sezoni 2025. brdske auto utrke nastavljaju s 8 natjecanja, uz najstarije utrke, uključujući 44. Buzetske dane, 31. Nagradu Stubičkih Toplica i 28. nagradu Radošić – Malačka Sv. Dujam, 25. Nagrade Dubrovnika . S novim tehničkim pravilnicima i povećanjem broja povijesnih vozila, sljedeća sezona bit će izazovna, ali i puna novih prilika za sve vozače i organizatore.
Ove sezone, brdske utrke u Hrvatskoj postavljaju temelje za još bolji, masovniji i sigurniji autosport, te dokazuju da Hrvatska ima puno toga ponuditi na međunarodnoj automobilističkoj sceni.

HAKS :: Sanjin Paro :: Buzetiski dani
Sanjin Paro
Sanjin Paro je prepoznat kao ključna figura u automobilizmu, posebno u brdskim utrkama, gdje obnaša ulogu sportskog direktora za brdske utrke (A02) pri Hrvatskom auto i karting savezu (HAKS), član je FIA komisije za brdska natjecanja. Njegov angažman u automobilizmu počeo je kroz Autoklub Buzet, gdje je bio aktivan u organizaciji brdskih utrka i natjecanja, a kasnije je proširio svoje djelovanje na nacionalnoj i međunarodnoj razini.
Kao sportski direktor za brdske utrke, Paro je odgovoran za koordinaciju i nadzor svih brdskih natjecanja unutar Hrvatske, uključujući organizaciju utrka, praćenje pravila i osiguranje kvalitete i sigurnosti na stazi. Njegova uloga uključuje i rad s vozačima, organizatorima i sucima, kako bi se održala visoka razina profesionalnosti u svim segmentima brdskih utrka.
Paro je također bio angažiran u vođenju natjecanja na međunarodnoj razini, sudjelujući u organizaciji i koordinaciji utrka za Europsko prvenstvo, što mu je omogućilo steći bogato iskustvo u upravljanju velikim sportskim događanjima. Njegovo iskustvo u sudstvu i organizaciji natjecanja čini ga jednim od ključnih nositelja napretka hrvatskog automobilizma, s posebnim naglaskom na brdske utrke.
Kao dugogodišnji član HAKS-a, Paro je aktivno sudjelovao u unaprjeđenju sigurnosnih standarda i infrastrukture u brdskim utrkama, čime je značajno doprinio razvoju i profesionalizaciji hrvatskog automobilizma..
Autor: Dejan Hren / Fotografije: Dejan Hren, Uroš Modlić, Sanjin Paro arhiva