U organizaciji Hrvatskog auto i karting saveza (HAKS) održana je panel diskusija koja je okupila ključne stručnjake iz područja prometa, sigurnosti i sporta. U središtu pažnje bila je kampanja “Cesta nije pista” – nacionalna edukacijska inicijativa usmjerena na podizanje svijesti o važnosti sigurne vožnje i jasno odvajanje profesionalnog autosporta od neodgovorne vožnje na javnim cestama.
Panel vrhunskih stručnjaka
Diskusiju je moderirala novinarka Majda Lojo Pavlović, a na panelu su sudjelovali:
- Robert Markt, predsjednik HAKS-a
- Daniel Šaškin, predsjednik Organizacijskog odbora Croatia Rallya
- Tomislav Škreblin, Centar za vozila Hrvatske
- izv. prof. dr. sc. Marin Vuković, FER Zagreb
- Josip Mataija, Ravnateljstvo policije, MUP RH
- izv. prof. dr. sc. Željko Šarić, Fakultet prometnih znanosti
Svi sudionici složili su se kako kampanja “Cesta nije pista” predstavlja novi standard u prometnoj edukaciji i istaknuli je kao ključni smjer u kojem HAKS pod novim vodstvom uspješno ide.
Četiri cilja kampanje “Cesta nije pista”
- Smanjenje broja prometnih nesreća – Prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova, čak 18% prometnih nesreća u 2023. godini prouzročili su mladi vozači do 24 godine. Kampanja ciljano odgovara na taj izazov edukacijom i alternativom – kroz autosport.
- Izgradnja platforme za održivi razvoj – HAKS organizira više od 70 natjecanja godišnje u različitim disciplinama, stvarajući snažnu infrastrukturu za kontinuiranu edukaciju i dugoročni razvoj sigurnosne kulture u prometu.
- Povezivanje s hrvatskim STEM inovacijama – Kampanja uključuje CALIRAD tehnologiju – napredno rješenje iz STEM područja koje omogućuje praktičnu primjenu znanja u autosportu, čime se dodatno povećava vrijednost projekta za mlade.
- Poticanje interesa mladih za autosport – Autosport se promovira kao sigurna i legalna alternativa divljanju po cestama, s ciljem razvoja zdravog natjecateljskog duha, discipline i poštivanja pravila.
Široka institucionalna i sponzorska podrška
Panel je rezultirao konkretnim dogovorima: sve prisutne institucije obvezale su se na proširenu suradnju s HAKS-om i uključivanje u kampanju kao partneri. Među ključnim partnerima su: HEP (generalni sponzor kampanje) i INA (partner projekta)
Osim toga, HAKS je u pregovorima s brojnim drugim velikim sponzorima i institucijama, koje su već iskazale snažan interes za uključivanje u projekt.
Zajedno prema sigurnijem prometu
Kampanja “Cesta nije pista” donosi cjelovit pristup sigurnosti – kombinira edukaciju, sport, partnerstva i inovacije. Uspjeh ovisi o suradnji svih dionika: HAKS-a, institucija, sponzora, mladih vozača, roditelja i zajednice.
Panel diskusija nije bila samo razmjena mišljenja, već i početak stvarnih promjena. Poruka je jasna: odgovorna vožnja i ljubav prema brzini mogu ići ruku pod ruku – ali na pravom mjestu, a to je pista.
Cesta nije pista